luni, 15 noiembrie 2010

Paraclisul Preasfintei Nascatoarei de Dumnezeu

Maica Domnului - "Dulcea Sarutare"
Preotul:
Bine este cuvântat Dumnezeul nostru, totdeauna acum si pururea si-n vecii vecilor.

Corul:
Amin. Dumnezeu este Domnul si s-a aratat noua, bine este cuvantat, cela ce vine întru numele Domnului (de trei ori). Apoi:
Catre Nascatoarea de Dumnezeu acum cu nevointa sa alergam noi pacatosii si umilitii si sa cadem, strigând întru pocainta din adâncul sufletului: Stapâna, ajuta-ne, milostivindu-te spre noi; grabeste ca murim sub multimea pacatelor; nu întoarce pe robii tai deserti ca pe tine singura nadejde te-am câstigat.
Slava … Si acum …
Nu vom tacea nici odata, Nascatoare de Dumnezeu, a grai puterile tale noi nevrednicii. Ca de nu ai fi stat tu înainte rugându-te, cine ne-ar fi izbavit pe noi din atâtea primejdii? Sau cine ne-ar fi pazit pâna acum liberi? Nu ne vom departa de la tine, Stapâna, ca tu mântuiesti pe robii tai pururea din toate nevoile.
Canonul Nascatoarei de Dumnezeu
Cântarea 1
Stih: Miluieste-ne pe noi, Dumnezeule, miluieste-ne pe noi.
Apa trecând-o ca pe uscat si din rautatea Egiptului scapând israeliteanul, a strigat: Rascumparatorului si Dumnezeului nostru sa-i cântam.

Stih: Preasfânta Nascatoare de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi.
Pe tine, ceea ce ai nascut pe Mântuitorul si Dumnezeu, te rog, Fecioara, mântuieste-ma din nevoi, ca la tine scapand acum ridic si sufletul si cugetul.

Stih: Marire Tatalui si Fiului si Sfântului Duh si acum si pururea si în vecii vecilor. Amin.
Fiind bolnav cu trupul si cu sufletul, învredniceste-ma de cercetarea cea dumnezeiasca si de purtarea ta de grija, singura Maica lui Dumnezeu, ca ceea ce esti buna si Nascatoarea Celui bun.

Cântarea a 3-a
Stih: Miluieste-ne pe noi, Dumnezeule, miluieste-ne pe noi.
Doamne Facatorule, al celor de deasupra crugului ceresc si întemeietorule al bisericii; Tu ma întareste întru iubirea Ta, ca Tu esti marginea doririlor si întarirea credinciosilor, Unule-Iubitorule de oameni.

Stih: Preasfânta Nascatoare de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi.
Ceea ce ai nascut pe Facatorul de bine, Care este cauza bunatatilor, avutia facerilor de bine izvoraste-o tuturor, ca toate le poti ca ceea ce ai nascut pe Hristos cel puternic întru tarie, de Dumnezeu prea fericita.

Stih: Marire Tatalui si Fiului si Sfântului Duh si acum si pururea si în vecii vecilor. Amin.
Cu neputinte cumplite si cu chinuri de boale fiind cercat, Fecioara tu-mi ajuta, ca pe tine te stiu visterie de vindecari nedesertata si nesecata, ceea ce esti cu totul nepatata.

Preotul:
Iara si iara cu pace Domnului sa ne rugam.

Corul:
Doamne miluieste. (de trei ori)

Preotul:
Apara, mântuieste, miluieste si ne pazeste pe noi, Dumnezeule cu harul Tau.

Corul:
Doamne miluieste. (de trei ori)

Preotul:
Pe preasfânta, curata, preabinecuvântata, marita, Stapâna noastra, de Dumnezeu Nascatoarea, si pururea fecioara Maria, cu toti sfintii pomenindu-o; pe noi însine si uni pe alti si toata viata noastra lui Hristos Dumnezeu sa o dam.

Corul:
Tie Doamne.

Preotul:
Ca milostiv si iubitor de oameni Dumnezeu esti si Tie marire îti înaltam, Tatalui si Fiului si Sfântului Duh, acum si pururea si în vecii vecilor.

Corul:
Amin. Apoi continua:

Cântarea a 4-a
Stih: Miluieste-ne pe noi, Dumnezeule, miluieste-ne pe noi.
Auzit-am Doamne taina rânduielii Tale, cunoscut-am lucrurile tale si am preamarit Dumnezeirea Ta.

Stih: Preasfânta Nascatoare de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi.
Îndulcindu-ne, Preacurata, cu harurile tale, tie cântare de multumire-ti cântam, noi cei ce te cunoastem pe tine Maica lui Dumnezeu.

Stih: Marire Tatalui si Fiului si Sfântului Duh si acum si pururea si în vecii vecilor. Amin.
Nadejde si zid al mântuirii nemiscat, câstigându-te pe tine, ceea ce esti cu totul laudata, de tot necazul ne mântuim.

Cântarea a 5-a
Stih: Miluieste-ne pe noi, Dumnezeule, miluieste-ne pe noi.
Lumineaza-ne cu poruncile Tale Doamne, si cu bratul Tau cel înalt; pacea Ta da-ne-o noua, Iubitorule de oameni.

Stih: Preasfânta Nascatoare de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi.
Cu stralucirea luminii tale risipeste negura greselilor mele, Dumnezeiasca Mireasa, ceea ce ai nascut lumina cea dumnezeiasca si vesnica.

Stih: Marire Tatalui si Fiului si Sfântului Duh si acum si pururea si în vecii vecilor. Amin.
Vindeca neputintele patimilor mele Curata, învrednicindu-ma cercetarii tale, si cu rugaciunile tale daruieste-mi sanatate.

Cântarea a 6-a
Stih: Miluieste-ne pe noi, Dumnezeule, miluieste-ne pe noi.
Rugaciune voi varsa catre Domnul si Lui voi spune necazurile mele, ca de rele s-a umplut sufletul meu si viata mea s-a apropiat de iad si ma rog ca Iona: din stricaciune scoate-ma, Dumnezeule.

Stih: Preasfânta Nascatoare de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi.
Ca un zid de scapare si mântuire deplina a sufletelor si desfatare-n necazuri te-am câstigat pe tine Fecioara si de lumina ta pururea ne bucuram, o Stapâna, si acum mântuieste-ne de patimi si de nevoi.

Stih: Marire Tatalui si Fiului si Sfântului Duh si acum si pururea si în vecii vecilor. Amin.
În pat zac acum bolind si nu este vindecare trupului meu, ci ma rog tie celei bune care ai nascut pe Dumnezeu, Mântuitorul lumii si Vindecatorul bolilor, ridica-ma din stricaciunea bolilor.

Preotul: Ectenia mica cu exclamarea:
Ca Tu esti împaratul pacii si mântuitorul sufletelor noastre si Tie marire înaltam, Tatalui si Fiului si Sfântului Duh, acum si pururea si în vecii vecilor.

Corul:
Amin. Apoi:

Condacul:
Ceea ce esti folositoare crestinilor neînfruntata, mijlocitoare si rugatoare neîncetata catre Facatorul, nu trece cu vederea glasurile cele de rugaciune ale pacatosilor, ci alearga ca o buna spre ajutorul nostru, care cu credinta strigam catre tine: grabeste spre rugaciune si te sârguieste spre îmblânzire, aparând pururea, Nascatoare de Dumnezeu, pe cei ce te cinstesc pe tine.

Antifoanele
Din tineretele mele multe patimi se lupta cu mine, însusi ma sprijineste Mântuitorul meu, si ma mântuieste.
Ceia ce urâti Sionul, rusina-va-veti de la Domnul, caci precum iarba de foc, veti fi uscati.
Marire Tatalui si Fiului si Sfântului Duh. Prin Duhul Sfânt tot sufletul viaza si prin curatie se înalta, lumineaza-se prin unirea Treimei cu sfintenie de taina.
Si acum si pururea si în vecii vecilor. Amin. Prin Duhul Sfânt izvorasc izvoarele harului, adapând toata zidirea, spre rodire de viata.

Prochimen
Aminti-voi numele tau întru tot neamul si neamul.

Stih: Asculta Fecioara si vezi si pleaca urechea ta si uita de poporul tau si de casa parintilor tai.
Toata suflarea sa laude pe Domnul. Toata suflarea si toata faptura sa laude numele Domnului. Laudati pe Dumnezeu întru sfintii lui.

Preotul:
Si pentru ca sa ne învrednicim noi a asculta sfânta Evanghelie, pe Domnul Dumnezeu sa-l rugam.

Corul:
Doamne miluieste … (de trei ori)

Preotul:
Cu întelepciune, drepti, sa ascultam sfânta Evanghelie, pace tuturor!

Corul:
Si Duhului tau.

Preotul:
De la sfântul apostol si evanghelist Luca citire.

Corul:
Marire Tie, Doamne, marire Tie.

Preotul:
Sa luam aminte! … "În zilele acelea, sculându-se Maria, s-a dus în graba la munte întru-un oras a lui Iuda si a intrat în casa lui Zaharia si s-a închinat Elisabetei. Iar când a auzit Elisabeta închinaciunea Mariei a saltat pruncul în pântecele ei si Elisabeta s-a umplut de Duh Sfânt si a strigat cu glas mare si a zis: Binecuvântata esti tu între femei si binecuvântat este rodul pântecelui tau. Si de unde mie cinstea aceasta ca sa vina la mine Maica Domnului meu? Caci iata, cum a ajuns glasul închinarii tale în urechile mele, a saltat pruncul de bucurie în pântecele meu. Si fericita este aceea care a crezut ca se vor împlini întocmai cele spuse ei de la Domnul. Atunci a zis Maria: Mareste sufletul meu pe Domnul si se bucura duhul meu de Dumnezeu Mântuitorul meu, pentru ca a cautat spre smerenia roabei Sale. Iata de acum ma vor ferici toate neamurile. Pentru ca mi-a facut mie marire Cel Puternic si sfânt este numele Lui. Si a ramas Maria împreuna cu Elisabeta ca la trei luni, apoi s-a înapoiat la casa sa." (Luca 1, 39-49, 56).

Corul:
Marire Tie Doamne, marire Tie. Apoi:
Nimenea din cei ce alearga la Tine nu iese rusinat, curata Nascatoare de Dumnezeu, si cerând mila primeste darul, întru folosul cererii.

Preotul:
Cu mila si cu îndurarile si cu iubirea de oameni a unuia nascut Fiului Tau, cu care împreuna bine esti cuvântat, cu preasfântul, bunul si de viata facatorul Tau Duh, acum si pururea si în vecii vecilor.

Corul:
Amin. Apoi:

Cântarea a 7-a
Stih: Miluieste-ne pe noi, Dumnezeule, miluieste-ne pe noi.
Tinerii cei ce au venit oarecând din Iudeea în Babilon, cu credinta Treimii, vapaia cuptorului au calcat-o, cântând: "Dumnezeul parintilor nostri bine esti cuvântat".

Stih: Preasfânta Nascatoare de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi.
Visterie de mântuire si izvor de curatie si turn de tarie si usa de pocainta pe ceea ce Te-a nascut pe Tine ai aratat-o celor ce striga: Dumnezeul parintilor nostri, bine esti cuvântat.

Stih: Marire Tatalui si Fiului si Sfântului Duh si acum si pururea si în vecii vecilor. Amin.
De boala trupurilor si de neputinta sufletelor, Nascatoare de Dumnezeu, pe cei ce vin catre acoperamântul tau cel dumnezeiesc, învredniceste-i sa se vindece, ceea ce ai nascut noua pe Hristos Mântuitorul.

Cântarea a 8-a
Stih: Marire Tie, Hristoase Dumnezeul nostru, Marire Tie.
Pe Împaratul ceresc, pe care-l lauda ostile îngeresti, laudati-l si-l preaînaltati întru toti vecii.

Stih: Preasfânta Nascatoare de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi.
Neputintele sufletului meu si durerile trupului le vindeci Fecioara, ca sa te maresc pe Tine cea plina de har.

Stih: Marire Tatalui si Fiului si Sfântului Duh si acum si pururea si în vecii vecilor. Amin.
Asuprelile ispitelor si navalirea patimilor tu le alungi, Fecioara, ca sa te marim întru toti vecii.

Cântarea a 9-a
Preotul:
Pe Nascatoarea de Dumnezeu si Maica Luminii în cântari sa o marim.

Corul:
Stih: Preasfânta Nascatoare de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi.
Cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, pe tine te marturisim, prin tine fiind mântuiti Fecioara Curata, cu cetele fara de trup marindu-te pe tine.

Apoi: CUVINE-SE CU ADEVARAT
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decât heruviimii si mai marita fara de asemanare decât serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvântul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.

Preotul: (în genunchi)
Rugaciune catre Maica Domnului
Stapâna mea prebinecuvântata, folositoare neamului omenesc, scaparea si mântuirea celor ce alearga la tine! Stiu, cu adevarat stiu ca mult am gresit si te-am maniat, preamilostiva Doamna, ca si pe Preabunul Dumnezeu, Carele din tine S-a nascut cu trup. Am în minte multele chipuri ale celor care mai înainte de mine au mâniat bunatatea Lui: pe vames, pe desfrânate si pe ceilalti pacatosi, carora pentru pocainta si marturisirea lor, li s-a dat iertare de pacate. Deci, punând înaintea gresitului meu suflet pe cei ce s-au umilit si cautând la bogata milostivire a lui Dumnezeu, pe care ei au primit-o, am îndraznit si eu, netrebnicul sa alerg cu pocainta la milostivirea Ta cea buna. O, Preaîndurata Stapâna, da-mi mâna de ajutor si cere-i Fiului tau iertarea pacatelor mele celor grele. Cred si marturisesc ca Fiul tau, pe Care L-ai nascut, este cu adevarat Hristos, Fiul lui Dumnezeu celui viu, Judecatorul viilor si mortilor, care va rasplati fiecaruia dupa faptele lui. Mai cred si marturisesc ca tu esti cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu. Cred, de asemenea, ca tu esti izvorul milostivirii, mângaierea celor care plâng, cautarea celor pierduti, neîncetata si puternica mijlocitoare catre Dânsul, mult iubitoare a neamului crestinesc si chezasia pocaintei mele. Caci cu adevarat oamenii nu au alt ajutor si acoperamânt fara numai pe tine Premilostiva Doamna. Nimeni din cei ce au nadajduit în tine nu s-a frânt; prin tine îmblânzind pe Dumnezeu, nimeni nu ramâne parasit. Pentru aceasta rog bunatatea ta cea nemasurata, deschide-mi usile milostivirii tale, mie, celui ce am ratacit si am cazut în mlastina adâncului. Nu îti întoarce fata de la mine, cel necurat. Nu trece cu vederea rugaciunea mea, a pacatosului. Nu ma lasa pe mine, netrebnicul, pe care vrajmasul cel rau m-a dus la pierzare. Ci îmblânzeste asupra-mi pe milostivul Dumnezeu, Carele S-a nascut din tine, ca sa-mi ierte pacatele cele multe si sa ma mântuiasca de pierzanie. Ca si eu, împreuna cu toti cei ce au dobândit iertarea, sa cânt si sa slavesc nemasurata milostivire a lui Dumnezeu Celui nascut din tine, precum si puterea ta cea neînfruntata asupra-mi, în viata aceasta si în vecii vecilor. Amin.
Alta rugaciune catre Maica Domnului
Împarateasa mea prea buna si nadejdea mea, Nascatoare de Dumnezeu, primitoarea strainilor si ajutatoarea saracilor, bucuria celor întristati, aparatoarea celor necajiti, vezi-mi nevoia, hraneste-ma ca pe un strain. Necazul meu îl stii; dezleaga-l precum voiesti ca n-am alt ajutor, nici alta folositoare grabnica si nici alta mângaietoare buna în afara de tine, Maica lui Dumnezeu, ca sa ma pazesti si sa ma acoperi în vecii vecilor.

Corul:
Amin.
Doamne miluieste (de trei ori). Apoi:
Pentru rugaciunile Sfintilor Parintilor nostri, Doamne Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, miluieste-ne si ne mântuieste pe noi. Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu